? ??????????????Abstract Glory? ????? ?? ???Rating: 3.3 (3 Ratings)??2 Grabs Today. 2311 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????Make Cupcakes? ????? ?? ???Rating: 4.7 (11 Ratings)??2 Grabs Today. 4216 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????America? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selasa, 11 Ogos 2009

kenapa perlu takut.......


Selepas BN tewas mengejut di beberapa negeri dalam PRU 12, UMNO khususnya dilihat mengambil pendekatan 'menikus'. Pendekatan ini kononnya perlu dalam usaha mengembalikan sokongan rakyat kepada BN. Apakah perlu sikap 'menikus' ini kepada UMNO Pendang? Pada pendapat saya UMNO tidak kalah, ia masih memerintah Persekutuan Malaysia. UMNO cuma gagal di negeri Kedah, Perak, W.Persekutuan, P.Pinang dan Kelantan. Dan kalau kita mengkaji secara teliti, kekalahan BN kali ini adalah kerana, undi bukan Melayu beralih kepada pembangkang. Jadi kenapa UMNO perlu dipersalahkan, sedangkan parti komponen melepas tangan. Sepatutnya, parti komponen lah perlu membuat perubahan dan bekerja lebih kuat untuk mengembalikan sokongan kaum masing-masing.Di saat UMNO diperlekehkan, UMNO seharusnya tidak tunduk. Buatlah penampilan yang menyakinkan dan professional. Jangan goyah. Rata-rata orang Melayu masih sayangkan UMNO kalau tidak, kenapa mereka begitu mengambil tahu soal UMNO? Orang UMNO cuma mahu UMNO berubah.Pendapat saya pula, UMNO adalah UMNO. Perjuangannya sudah jelas iaitu, melindungi kedaulatan Tanah air dan memajukan orang Melayu dalam hal berkaitan siasah, kebajikan hidup, kebudayaan dan iktisas.
Yang perlu berubah ialah pemimpinnya. Mereka perlu membawa UMNO kepada basic perjuangannya semula. Teras perjuangan UMNO sudah tersedia sekian lama, Iaitu berjuang untuk orang Melayu. Itulah perjuangan yang mulia....

0 ulasan: